Purpose en diversiteit en inclusie op de werkvloer, waarom is dat belangrijk? Als je van enorme kostenposten wilt ontwikkelen naar duurzame ROI tot 48% meer kwaliteitsverhoging, lees dan verder. Een purpose driven organisatie werkt vanuit de 4 grote belanghebbenden: de organisatie, de klant, de medewerker en de maatschappij. De rode draad hierin is duurzame positieve impact maken voor alle belanghebbenden. Vertel, waar sta jij hiermee in je organisatie? Purpose gedreven zijn met diversiteit en inclusie als strategie biedt je oplossingen voor je uitdagingen. Vandaag de dag staat vaak het doel van organisaties voorop. Een doel gaat over resultaat en meer over de vraag hoe je daar naartoe werkt. Een purpose driven organisatie wordt gedreven op de vraag “waarom bestaat onze organisatie? en deze vraag sijpelt door in ieder te nemen besluit binnen een organisatie. Purpose driven organisaties maken beslissingen op basis van wat de impact zal zijn op de omgang met hun medewerkers, de klanten, de samenleving en hoe ze de gemeenschappen kunnen ontwikkelen en ondersteunen waarin ze actief zijn. Een goed voorbeeld van een op purpose gedreven organisatie is Nike. In dit artikel leggen we uit waarom, hoe en wat Nike doet m.b.t. de eigen purpose en hoe diversiteit en inclusie als strategie wordt ingezet om die ROI te behalen. Ook leuk: het omvat ook een voorbeeld van een organisatie die hierin een enorme blooper heeft gemaakt. Ja, wij delen ook de niet zo succesvolle voorbeelden. Dat is ook zo eerlijk. Geen zorgen! We geven je met She Matters een goed kleinschalig voorbeeld van purpose gedreven zijn. In dit filmpje legt Christina Moreno duidelijk uit waar She Matters voor staat. Welkom in de nieuwe wereld, waarin veel organisaties overstappen van doel- naar purpose gedreven zijn. Waar geld verdienen op een duurzame manier geschied. Waarom zou je dit willen? Meer weten? Meld je dan aan voor onze Masterclass: Vanuit purpose ondernemen is duurzaam en winstgevend.
Wat is een purpose driven organisatie?
Wat houdt dit in voor de werkvloer?
Wat maakt een organisatie purpose driven?
Nike is indrukwekkend en we horen je al denken: “wij zijn niet zo groot en hebben dat budget niet”.
Kies met purpose en diversiteit & inclusie voor een duurzame vorm van ondernemen
Kies voor jezelf, je organisatie, klant en de samenleving. Kies voor purpose gedreven ondernemen.
Leave a comment Antwoord annuleren
Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
Permalink
Permalink
Permalink
Permalink
Permalink
Permalink