Een veel gehoorde uitdaging van organisaties is dat er grote moeite bestaat met de individualisering van de samenleving. Individualisering van de mens geeft voor veel werkgevers een signaal dat dit de loyaliteit verminderd, de arbeidsovereenkomst onderhandelingen intensiever maakt en het beeld ontstaat dat er minder binding bestaat met het collectief. Daarnaast zijn er meer zzp’ers en minder langdurige dienstverbanden. Net als iedere generatie ervoor, hebben deze generaties ook de nodige specifieke wensen en kenmerken. Wat als we je vertellen, dat het is niet zo een groot probleem is en de individualisering ook voordelen heeft?” Onderdeel van de vrouwenemancipatie onder het mom van het feminisme. Bestaat al jaren: “Feminisme is een reeks sociale bewegingen, politieke bewegingen en ideologieën die een gemeenschappelijk doel delen: het definiëren, vestigen en bereiken van de politieke, economische, persoonlijke en sociale gelijkheid van de seksen” Vrouwenquota, equal pay, gelijke beloning en gendergelijkheid zijn momenteel hot topics? Denk nog eens goed na, vrouwenemancipatie is er altijd geweest. Twee tips: Vooral actueel is de zgn. cancel culture. Er is zelfs een actie om dit tegen te gaan. Cancel culture komt ergens vandaag. Vaak vanuit onvrede om van het niet gehoord of gezien worden. Met andere woorden: het vervult een behoefte om je stem te laten horen. Met de intrede van social media, hebben de Millenials en de Generatie Z een troef in handen om de stem te laten horen. Dat het eenzijdig is en vaak vanuit 1 mening met weinig onderzoek, ja dat is zo. Is dat nou ook niet wat de mainstream media ook doet? Dit heeft framing? Is cancel culture dan zo anders dan framing? Interessante manier om naar een onderwerp te kijken wat vaak een negatieve lading heeft. Overigens is het opvallend dat, met name deze twee generaties, de stem laat horen omdat zij zich nergens gezien of gehoord voelen. Dan maar zo, lijkt het antwoord te zijn. Van de hippies met sit downs naar protesten op straat en dan nu ook via online. Eigenlijk best bijzonder hoe je stem laten horen ook in doorontwikkeling is, toch? Is het zo erg hoe generatie nu van zichzelf houdt en leert om volledig van zichzelf te houden zoals ze zijn. Individualisme gaat over elk aspect van de mens en de ultieme vorm van diversiteit: je unieke zelf kennen en jezelf vieren! Hoe gelukkiger je zelf bent, hoe meer je geluk wilt delen. Kortom, genoeg reden en mogelijkheden om diversiteit op de werkvloer op te nemen in je recruitmentstrategie.Hoe trek je Millennials en Generatie Z aan?
Millennials, Generatie Z en die moeilijke eisen.
Hoe vaak wordt er nu geroepen: “O, deze generatie geeft nu alleen om zichzelf en neemt te veel selfies per dag. Ze zijn altijd online” Wat gebeurt er als innovatie begint? Ontwikkeling! Ontwikkeling tot het begrijpen om levensstandaarden te verbeteren. Auto’s werden uitgevonden en zijn in de doorontwikkeling zoals Tesla. Technologie komt in vrijwel iedere branche voor ter ontwikkeling van de dienstverlening en het verdwijnt niet. Online is de innovatie van nu en de geschiedenis laat zien hoe innovatie hier altijd is geweest. Dus voor het aantrekken van nieuw personeel, omarm de online wereld en de technologie als hulpmiddel.Vrouwenemancipatie
1) doe onderzoek intern, wees er eerlijk en transparant hierover en ga voor de gelijke behandeling. Je kunt dit als onderwerp mee nemen in je recruitmentstrategie.
2) neem geen vrouwen aan alleen maar vanwege geslacht of een quotum te behalen. Trek aan en neem nieuw personeel aan op het volledige en unieke profiel. Dan ben je pas echt bezig met diversiteit op de werkvloer.Cancel culture
Individualisme versus gemeenschap
Meer over People
Meer solutions
Download onze whitepaper over het aantrekken en behouden van talent
Leave a comment Antwoord annuleren
Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
Permalink
Permalink
Permalink
Permalink