Skip links

Oproep: talent op zoek naar ander talent om mee samen te werken!

Oproep: talent op zoek naar ander talent om mee samen te werken!

Onlangs spraken wij een talent. Ze staat open voor een nieuwe werkgever. Zij gaf een heel mooi voorbeeld waar zij op let bij de keuze van een nieuwe werkgever.

Waarom was ze eigenlijk om zich heen aan het kijken?

Ze had het immers goed voor elkaar. Uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket, gezellige collega’s en ze had behoorlijk veel vrijheid in de uitvoer van haar werkzaamheden. Dit bleek toch niet voldoende. Dit talent is overigens een Millennial en we vroegen of het misschien was doordat haar huidige werkgever  vanwege de gevolgen van Covid-19 op dit moment geen budget had voor eventuele opleiding en training.

Dat was het niet. Ze gaf aan dat ze hier wel begrip voor had en eigenlijk best wel even wilde wachten op beschikbaar budget want ze had er volle vertrouwen in dat haar werkgever dit aan haar zou toekennen.

Wat was het dan wel?

Toen kwam het. “Ik vind het arbeidsvoorwaardenpakket een gegeven voor iemand met mijn profiel. Ik ken mijn waarde. Ik ben niet alleen maar op zoek naar gezellige collega’s. Het horen ook mensen te zijn die mij uitdagen, met andere perspectieven komen en waar ik inspiratie van krijg, wat van leer en mijzelf mee kan ontwikkelen om zo beter waarde te leveren. Ik herken mezelf gewoon niet meer in mijn collega’. De organisatiecultuur komt over alsof het een gemiddeld niveau heeft en iedereen vind het maar acceptabel. Ik ben niet gemiddeld. Daarnaast wil ik bij een op purpose gedreven organisatie werken waar diversiteit en inclusie een gegeven is. Niet alleen omdat ik mijzelf wil herkennen maar vooral omdat het bottom line de ROI vergroot in resultaat en waarde. Overigens ben ik bereid om gewoon door te zoeken naar die werkgever, ik heb alle tijd”.

 

Lees onze whitepaper over diversiteit en inclusie met een succescase!
Ze legde het uit aan de hand van een goed voorbeeld van Beyoncé . Toen ze een samenwerkingspartner zocht voor haar eigen merk Ivy Park, was Reebok een optie. Die deal ging niet door, het werd Adidas. En met die keuze en onderbouwing, heeft Beyoncé een hele grote groep Millennials en GenZ bewuster gemaakt.

Wat bedoelt zou eigenlijk met ROI vergroten in resultaat en waarde? Een aantal resultaten:

  • Een op purpose gedreven organisatiecultuur geeft 6x meer investeringsrendement van trainen en ontwikkelen van talentvol leiderschap en relaties op de werkplek verbeterden met 77%
  • Diversiteit op de werkvloer leidt tot meer creativiteit. Mensen met verschillende achtergronden hebben vaak verschillende ervaringen en dus verschillende perspectieven.  Wanneer je mensen laat samenwerken die hetzelfde op verschillende manieren zien, is de kans groter dat er een smeltkroes van frisse, nieuwe ideeën ontstaat.
  • Diversiteit op de werkvloer leidt tot een hogere innovatiegraad. Volgens het onderzoek van Josh Bersin hebben inclusieve bedrijven 1,7x  meer kans om innovatie leiders in hun markt te zijn.
Je organisatiecultuur is jouw oplossing

Millennials en GenZ zullen binnen 10 jaar de werkvloer domineren. Je kunt je als organisatie net zoveel willen profileren met je arbeidsvoorwaardenpakket. Dit zal eerder een gegeven moeten zijn als een unique selling point.

Focus je meer op je organisatiecultuur. (Aankomend) talent wilt steeds meer bij een op purpose gedreven organisatie werken waarbij diversiteit en inclusie een gegeven is. Ben je dat (nog) niet? Geen nood! Vele organisaties maken op dit moment een inhaalslag daarin.

Pepsi is een mooi voorbeeld van hoe purpose i.c.m. diversiteit en inclusie de organisatiecultuur ten goede heeft beinvloedt. Ook onder aan de financiële streep. Ga aan de slag en wees oprecht en transparant over de ontwikkelingen van je organisatiecultuur. Wees niet als Linda Magazine.

Meer weten hoe Nike talent aantrekt en behoudt? Lees dan onze whitepaper.
Hoe doe je dat?Alvast 3 tips om klein te beginnen
  • Ga op zoek naar echte verhalen van diverse medewerkers en laat dit zien online. Gebruik Social media in je voordeel. het hoeft echt niet allemaal er gelikt uit te zien. Hoe echter en oprechter, hoe beter.
  • Wees niet afgezaagd. Diversiteit is meer als gender, cultuur en etniciteit. Het gaat over alle aspecten van een mens. Maak dat duidelijk. 
  • Zet bias free tools in zoals bias free recruitment en duurzaam inzetbaarheid.
Deel deze pagina:
Share
Meer over People
Meer solutions

Cultuur

Purpose driven performance- en competentie management tool en scans voor vergroting van betrokkenheid.

Meer info
Werkplek synergie

Development

Purpose driven development tools, E-learning en consultancy voor het optimaal (blijven) inzetten van je medewerkers.

Meer info

Leave a comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.