Skip links

Arbeidsmarktcommunicatie voor divers talent

Arbeidsmarktcommunicatie voor divers talent

Arbeidsmarktcommunicatie voor divers talent. Hoe doe je dat?  Heel simpel, door het vergroten van je medewerkersbetrokkenheid wat weer leidt tot het aantrekken van divers talent. Talent wilt steeds vaker individuele arbeidsvoorwaarden die passen bij hun specifieke levensfase. Dit past bij diversiteit dat zich volledig richt op het unieke aspect van de individu.

“Generatie gerichte diversiteit op de werkvloer

Generatie gerichte diversiteit op de werkvloer kan zich onder andere richten op de aantrekkelijkheid van je arbeidsvoorwaardenpakket.Talent heeft steeds meer de wens voor een arbeidsvoorwaardenpakket met meer keuzevrijheid. Voor iedere generatie en talentvolle medewerker in levensfase, geldt een andere wensenlijst. De keuze voor meer flexibiliteit in het arbeidsvoorwaardenpakket kan ervoor zorgen dat je talent met plezier naar het werk gaan en graag bij jou willen blijven werken. Kortom, inzet op gerichte diversiteit op de werkvloer zorgt voor meer medewerkerbehoud.

“Over welke arbeidsvoorwaarden wordt gesproken:
  • Het beloningsbeleid zoals het bruto en netto salaris en bonussen;
  • vakantiedagen;
  • flexibiliteit in thuiswerken, vooral voor een goede werk-privé balans;
  • autonomie;
  • ouderschapsverlof (voor moeder en vader);
  • het scholingsbeleid: gericht op ontwikkelingsmogelijkheden in de vorm van opleidingen en trainingen;
  • doorgroeimogelijkheden horizontaal en verticaal;
  • pensioenen;
  • zorgverzekeringen;
  • arbeidsongeschiktheidsregelingen;
  • reiskosten;
  • andere onkostenvergoedingen.
“Goede communicatie geeft je een voorsprong en dient als springplank naar talent

Het is zo belangrijk dat de meeste medewerkers dit als reden geven als vertrek om vervolgens bij een andere werkgever in dienst te treden. Zonde, je hebt als werkgever al zoveel tijd, energie en geld gestoken om de medewerker aan te trekken en te behouden. Het wordt steeds belangrijker om transparant te zijn over het aanbod in arbeidsvoorwaarden. Wist je dat volgens onderzoek van AON , 48% van de medewerkers niet volledig op de hoogte zijn van de arbeidsvoorwaarden. Als zij dit niet weten, hoe kan de buitenwereld het dan wel weten?

Door goede arbeidsmarktcommunicatie te combineren met inzet van een generatie gerichte diversiteit beleid, ontwikkel je een verhoging in draagvlak, productiviteit en betrokkenheid. Een bewuste talentvolle medewerker waardeert het aanbod en ziet dit als extra motivatie. Een gevolg kan zijn de ontwikkeling van ambassadeurs. Talenten raden hun eigen netwerk aan om te solliciteren. Met andere woorden: goede arbeidsmarktcommunicatie gericht op de communicatie behoefte per generatie en levensfase, geeft je als werkgever een voorsprong in het behouden en aantrekken van talent.

Welke manier(en) gebruik jij arbeidsmarktcommunicatie gericht op divers talent?

Meer over Recruitment & retentie
Meer solutions

Cultuur
ontwikkeling

Ontwikkel je organisatie met purpose door het verhogen van je medewerkerbetrokkenheid. Niet meer verandering van bovenaf opgelegd, wel door ontwikkeling waarin zelf medewerkers gemotiveerd zijn. Dag weerstand, hallo constante ontwikkeling.

Kom en blijf erbij
Connection Excellence

Werkvloer
synergie

Met werkvloer synergie kies je ervoor om met plezier samen met, voor en door elkaar te ontwikkelen om meerwaarde te leveren. Het is mensgericht (door) ontwikkelen.

Beter willen worden en blijven

Leave a comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.