Skip links

Wat 5 jaren geleden nog vernieuwend was, is nu al achterhaald

Employee experience

De medewerker van de toekomst zijn veelal Millennials en Generatie Z. Zij hebben andere verwachtingen over loopbanen en het werkgever- en werknemerschap.

Je pains:

  • De meeste organisaties kijken alleen naar de gemaakte kosten voor werving, niet naar alle aanvullende kosten die gemaakt worden zoals het inwerken en contact maken met collega’s;
  • 90% van Millennials en Generatie Z geeft aan alleen te willen werken voor een purpose gedreven organisatie waarin diversiteit en inclusie een gegeven is;
  • doorgaans is er 50% afbreuk kans, deze twee generaties piekeren er niet over. Ze verlaten je organisatie eerder als het blijkt dat de verwachtingen niet duidelijk zijn en beloften wel of niet nagekomen worden.

Ons aanbod:

Voor het aantrekken en behouden van talent bestaat geen trucje. Je zult moeten inzetten op het ontwikkelen van de vertrouwensband. Een duidelijke en unieke employer brand ontwikkelen bestaat uit vijf fases.

  • Fase 1 Audit. De huidige stand van zaken en resultaten op het gebied van pre-on-off boarding (afhankelijk van behoefte).
  • Fase 2 Het bepalen van je purpose. Hier gaan in op de bestaansreden van je organisatie, wat je nu eigenlijk echt doet en bijdraagt, hoe je dit doet en verwachtingen in o.a. aanbod. In het kort: we gaan op zoek naar de duurzame meerwaarde van en voor je medewerker, organisatie, klant en samenleving.
  • Fase 3 Diversiteit & inclusie inzetten als strategie. Het bepalen van de aandachtspunten en meerwaarde van diversiteit & inclusie en dit SMART maken vanuit je purpose.
  • Fase 4 Gap analyse en advies. Identificeren en bepalen de SWOT en doelstellingen, dit koppelen aan de audit resulterend in een advies voor implementatie.
  • Fase 5 Design & measure. Unieke employee experience per onderdeel in de employee experience. Daarnaast wordt de koppeling gemaakt naar het meten voor duurzame Return On Investment (ROI). We maken onderscheid in verschillende fases in de employee experience.
  1. Ontwikkelen van de preboarding fase. We bekijken de periode vanaf het onderteken van het contract tot aan de eerste werkdag. Welke mogelijkheden bestaan er om je medewerker en organisatie op een leuke manier een voorsprong te geven in de kennismaking
  2. Ontwikkelen van de onboarding fase. Hierin richten we ons op manieren om binnen die cruciale 90 dagen jouw medewerker binnen een korte tijd betrokken te krijgen aan de organisatie purpose, omgeving en een match te krijgen in een actieplan van de eigen purpose met de van de organisatie.
  3. De offboarding fase. Ook hiervoor hoort een goed proces te bestaan. Vertrekkende medewerkers kan immers altijd nog willen terugkomen en is ook een visitekaartje van je organisatie. We kijken naar het huidige proces en benutten de kansen en mogelijkheden om dit positief af te sluiten voor medewerker en organisatie.
  • Fase 6 Implementatie, uitvoer en begeleiding.

Je gains:

  • Mogelijkheid om tot maar  liefst 91% van je nieuwe medewerkers te behouden door diversiteit & inclusie in te zetten als strategie. Organisaties die dit niet doen zitten op een retentie van gemiddeld 30%;
  • behaal je doelstellingen sneller.  Zo’n 62% van purpose gedreven medewerkers behalen doelstellingen in hun eerste jaar, in tegenstelling tot een 17% voor non purpose gedreven kandidaten;
  • je kiest voor een mensgerichte aanpak vanuit purpose en diversiteit & inclusie. Je medewerker krijgt de persoonlijke aandacht, is meer betrokken en zal optimaal presteren binnen een korte startperiode.

Meer weten?

Wil je (door) ontwikkelen, ben je nieuwsgierig of wil je een goede start maken in je employee experience? Een workshop, masterclass of een consultancy traject behoren tot de mogelijkheden. Prijzen vanaf € 7.495,- Bel ons op 010-307 01 65 of mail.

 

Maak nu een afspraak

Aanvullend aanbod

Employer
branding

Millenials en Generatie Z geeft aan alleen te willen werken voor een purpose gedreven organisatie waarin D&I een gegeven is.

Employee engagement

Organisatie optimalisatie waarin het verhogen van employee engagement en duurzame ROI centraal staat m.b.v. purpose en D&I.

Werkvloer &
identiteit

Samenwerking begint vanuit het her- en erkennen van de eigen purpose, unieke talenten en hoe dit in te zetten vanuit purpose en D&I.

Deel deze pagina:
Share

Meer over Recruitment & Retentie

 

  • lees dit artikel over het aantrekken van Generatie Z

Gerelateerde blog berichten

Bekijk meer artikelen