Skip links

Je organisatie is bezig met overleven en je wilt daaruit. Je begrijpt dat je medewerkers cruciaal zijn om die stap te kunnen maken.

HR strategie

In uitdagende tijden wordt vaak afgeweken van de gekozen strategie, vaak blijkt deze ook weinig tot niet flexibel te zijn en is men vaak bezig met de zogenaamde waan van de dag.

Ganes-iconsWT_Culture development-160x160

Met andere woorden: de meeste  organisaties zijn bezig met overleven. Duurzame HR strategie is de echte wens maar het lukt maar niet. Het lukt purpose gedreven organisaties wel. 

Je pains:

  • Er valt meer te halen uit de huidige medewerkers, maar het wilt er maar niet uitkomen of je weet niet hoe;
  • binnen 10 jaar zijn de de twee generaties op de werkvloer Millennials en Generatie Z en die hebben volkomen andere verwachtingen en behoeften dan de meeste organisaties nu op voorbereid zijn;
  • hoog ziekteverzuim, leidinggevenden die bezig zijn met de waan van de dag en weerstand bij veranderingen.

Ons aanbod:

Je wilt duidelijkheid over wat nou echt van belang is voor duurzame resultaten, je wilt medewerkers meekrijgen zonder weerstand, je talent behouden en vooral identificeren en commitment geven aan de belangrijkste prioriteiten op korte- en lange termijn binnen de vastgestelde kaders. Je wilt nu echt de stap maken naar het opzetten van een strategie vanuit purpose, doelstellingen vaststellen, kunnen meten en wendbaar zijn wanneer het nodig is.

  • Fase 1 Audit. De huidige stand van zaken en resultaten op HR strategie gebied.
  • Fase 2 Het bepalen van je purpose.
  • Hier gaan in op de bestaansreden van je organisatie, wat je nu eigenlijk echt doet en bijdraagt, hoe je dit doet en verwachtingen in o.a. aanbod. In het kort: we gaan op zoek naar de duurzame meerwaarde van en voor je medewerker, organisatie, klant en samenleving.
  • Fase 3 Diversiteit & inclusie inzetten als strategie. Het bepalen van de aandachtspunten en meerwaarde van diversiteit & inclusie en dit SMART maken vanuit je purpose.
  • Fase 4 Gap analyse en advies. Identificeren en bepalen de SWOT en doelstellingen, dit koppelen aan de audit resulterend in een advies voor implementatie.
  • Fase 5 Design & measure. Het in in kaart brengen van type klanten, diensten/producten, samenwerkingspartners/concurrenten. Om vervolgens overige factoren in lijn brengen met de organisatie purpose en strategie. Uiteindelijk wordt dit samengebracht in een beknopte document wat volledig in lijn is met organisatiedoelstellingen en wordt de koppeling gemaakt naar het meten voor duurzame Return On Investment (ROI).
  • Fase 6 Implementatie, uitvoer en begeleiding.

Je gains:

  • Vergroot je onderscheidend vermogen, wordt wendbaar en krijg je medewerkers mee;
  • ga voor hogere productiviteit en  hogere groeipercentages;
  • kies het verbeteren van de relaties en samenwerkingen op de werkvloer;
  • zet in op meer innovatiekracht  en verbetering in algehele kwaliteit.

Meer weten?

Wil je (door) ontwikkelen, ben je nieuwsgierig of wil je een goede start maken in je HR strategie? Een workshop, masterclass of een consultancy traject behoren tot de mogelijkheden. Prijzen vanaf € 8.495,- Bel ons op 010-307 01 65 of mail.

 

Maak nu een afspraak

Aanvullend aanbod

Organisatiecultuur

Zaken gedaan krijgen binnen de organisatie voor medewerker, organisatie, klant en samenleving. Voor het behalen van duurzame ROI.

Effectief beïnvloeden

Maximaliseren van kansen door op een integere manier te beïnvloeden vanuit natuurlijke eigenschappen opgelijnd aan doelstellingen.

 

Tijd- en prioriteiten

Tijd is het belangrijkste bezit.  Daarom is het meten en analyseren ervan  noodzakelijk om strategische keuzes te kunnen maken. 

Deel deze pagina:
Share

Meer over Recruitment & Retentie

 

  • lees dit artikel over purpose gedreven ondernemen 

Gerelateerde blog berichten

Bekijk meer artikelen