Skip links

Unieke employer branding

De wereld wordt steeds diverser, dit sijpelt nog niet door door op de werkvloer. Je organisatie hoort een afspiegeling te zijn van de samenleving. Niet investeren in diversiteit & inclusie is niet investeren in de toekomst.

Ganes recruitment en retentie logo

Je pains:

90% van Millennials en Generatie Z geeft aan alleen te willen werken voor een purpose gedreven organisatie waarin diversiteit en inclusie een gegeven is. Ze willen samenwerken met organisaties die hun persoonlijke waarden delen, die actief uitdrukken waarom, hoe en wat ze doen om duurzame ontwikkeling te realiseren. Binnen 10 jaar zullen deze twee generaties veelal aanwezig zijn op de werkvloer.

Wil je talent aantrekken, dan is een aansprekende door purpose gedreven employer brand van cruciaal belang waarin je als organisatie transparant over alle facetten van je organisatie Doe je dit niet, dan loop je grote kans dat je de boot voor het aantrekken van divers talent misloopt. Zelfs als talent binnen is, zul je die snel weer verliezen. Zonde van de investeringen en van cruciaal belang in het voortbestaan van je organisatie.

Ons aanbod:

Voor het aantrekken en behouden van talent bestaat geen trucje. Je zult moeten inzetten op het ontwikkelen van de vertrouwensband. Een duidelijke en unieke Employer brand ontwikkelen bestaat uit vijf fases.

 

  • Fase 1: audit: de huidige stand van zaken en resultaten;
  • Fase 2: Het bepalen van je purpose.  We gaan op zoek naar de duurzame meerwaarde van en voor je medewerker, organisatie, klant en samenleving;
  • Fase 3: diversiteit & inclusie inzetten als strategie. Het bepalen van de aandachtspunten en meerwaarde van diversiteit & inclusie en dit SMART maken vanuit je purpose;
  • Fase 4: Gap analyse en advies. Identificeren en bepalen de SWOT en doelstellingen, dit koppelen aan de audit resulterend in een advies voor implementatie;
  • Fase 5: design & measure: het ontwikkelen van een effectieve recruitmentstrategie- en arbeidsmarktcommunicatieplan gericht op specifieke doelgroepen inclusief de koppeling naar het meten voor duurzame Return On Investment (ROI);
  • Fase 6: implementatie: uitvoer en begeleiding.

Je gains:

  • Talent aantrekken dat goed is voor 67% meer betrokkenheid vergeleken met een gemiddeld medewerker;
  • geef een push aan je vernieuwingsplannen/innovatiekracht;
  • wordt een afspiegeling van de samenleving;
  • geef je budget gericht uit;
  • wordt en blijft een magneet voor talent, loop vooruit op de rest en investeer in duurzame ROI.

Meer weten?

Wil je (door) ontwikkelen, ben je nieuwsgierig of wil je een goede start maken?
Bekijk onze mogelijkheden. Van workshops en masterclasses tot volledige consultancy trajecten op basis van diversiteit & inclusie als strategie gericht op jouw situatie.

Aanvullend aanbod

Employee experience

Wat 5 jaren geleden nog vernieuwend was, is nu al achterhaald. Richt je op een passende experience in het proces en behoud je talent.

Lees meer

Employee engagement

Zet in op een groter onderscheidend vermogen, hogere productiviteit, hogere groeipercentages, meer innovatiekracht en behoud van je talent.

Lees verder

Identiteit

Samenwerking begint vanuit het her- en erkennen van de eigen purpose, unieke talenten en hoe dit te willen inzetten vanuit purpose en D&I.

Lees verder
Deel deze pagina:
Share

Meer over Recruitment & Retentie

 

  • lees dit artikel over arbeidsmarktcommunicatie

Gerelateerde blog berichten

Bekijk meer artikelen