Skip links

Een duurzame samenwerking begint vanuit het her- en erkennen van de eigen purpose, unieke talenten en hoe dit te willen inzetten.

Werkvloer & identiteit

De twee generaties op de werkvloer waar het meeste talent uit voorkomt hebben volkomen andere verwachtingen en behoeften dan de meeste organisaties nu op voorbereid zijn. De identiteit op de werkvloer is belangrijker hierin.

Je pains:

  • Een derde! van de beroepsbevolking niet tevreden is met zijn/haar werk. Die derde van de medewerkers eigenlijk stiekem liever iets anders willen doen, niet weten wat of hoe ze dit moeten ontdekken en inzetten. Dit geeft stagnatie in vooruitgang;
  • binnen 10 jaar zullen twee generaties, Millennials en Generatie Z, veelal aanwezig zijn op de werkvloer en 90% daarvan geeft aan alleen te willen werken voor een purpose gedreven organisatie waarin diversiteit en inclusie een gegeven is;
  • opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden en samenwerken op basis van gedeelde persoonlijke waarden voor zichzelf, de organisatie, klanten en de samenleving naar duurzame ontwikkeling en ROI wordt als belangrijkste factor genoemd in de keuze voor een werkgever.

Ons aanbod:

We werken vanuit verschillende fases:

  • Fase 1 Audit. De huidige stand van zaken en resultaten op het gebied van identiteit op de werkvloer voor iedere medewerker.
  • Fase 2 Het bepalen van de persoonlijke purpose.
  •  Hier gaan in op de bestaansreden van je medewerker, wat je nu eigenlijk echt doet en bijdraagt, hoe je dit doet en verwachtingen. We kijken ook naar hoe dit zich verhoudt tot de purpose van de organisatie en uiteindelijk naar de meerwaarde van en voor medewerker, organisatie, klant en samenleving.
  • Fase 3 Diversiteit & inclusie inzetten als strategie. Het bepalen van de aandachtspunten en meerwaarde van diversiteit & inclusie en dit SMART maken vanuit de eigen purpose opgelijnd naar dat van de organisatie purpose;
  • Fase 4 Gap analyse en advies. Identificeren en bepalen de SWOT en doelstellingen, dit koppelen aan de audit resulterend in een advies voor implementatie.
  • Fase 5 Design & measure.  Het ontwikkelen van de purpose gedreven identiteit op de werkvloer. Daarnaast wordt de koppeling gemaakt naar het meten voor duurzame Return On Investment (ROI). 
  1. Talent Mapping individueel niveau:  Inzicht en kennis over de eigen en dat van de organisatie purpose. Met behulp van diversiteit & inclusie is er een SWOT opgesteld waardoor er  een goed beeld van de kansen en mogelijkheden ontstaat in persoonlijke ontwikkeling in lijn met organisatieontwikkeling en de doelstellingen. Er wordt verder gekeken als naar alleen performance en competentie, er wordt gekeken naar purpose, ambitie en breed ontwikkelmogelijkheden.
  2. Talent Mapping teamniveau. Trek je dit verder dan kan vanuit individueel niveau een mapping plaats vinden op teamniveau. Dit wordt opgelijnd met de organisatie ontwikkeling en doelstellingen.
  3. Strategie en planning. Op organisatieniveau (leiderschapsniveau) prioriteiten stellen met een strategische planning waarin de link wordt naar mogelijkheden, kansen en tools om engagement te vergroten. Denk onder andere aan  organisatiecultuur, leiderschap, recruitment, link naar het beoordelingsproces- en systeem en communicatie.
  4. Verbinden van organisatie en individu.  De link leggen naar je organisatiecultuur en engagement.
  • Fase 6 Implementatie, uitvoer en begeleiding.

Je gains:

  • Ontwikkel gericht je medewerkers, haal de weerstand eruit en verhoog je employee engagement;
  • de mogelijkheid om binnen je organisatieonderdelen) en teams talent beter in te zetten;
  • je begrijpt wat nodig is vanuit leidinggevend kader om talent van de toekomst te begeleiden en ontwikkelen.

Meer weten?

Wil je (door) ontwikkelen, ben je nieuwsgierig of wil je een goede start maken in op de werkvloer met indentiteit? Een workshop, masterclass of een consultancy traject behoren tot de mogelijkheden. Prijzen vanaf € 7.495,- Bel ons op 010-307 01 65 of mail.

 

Maak nu een afspraak

Aanvullend aanbod

Employer
branding

Millenials en Generatie Z geeft aan alleen te willen werken voor een purpose gedreven organisatie waarin D&I een gegeven is.

Employee engagement

Organisatie optimalisatie waarin het verhogen van employee engagement en duurzame ROI centraal staat m.b.v. purpose en D&I.

Employee
experience

Wat 5 jaren geleden nog vernieuwend was, is nu al achterhaald. Richt je op een passende experience in het proces en behoud je talent.

Deel deze pagina:
Share

Meer over Recruitment & Retentie

 

  • lees dit artikel over arbeidsmarktcommunicatie

Gerelateerde blog berichten

Bekijk meer artikelen